18.1.09

Kem AJL

Bagi mereka yang masih belum tahu, saya berada di bawah label Aidit Alfian Productions. Jadi tidak hairanlah sekiranya seringkali ternampak kelibat jejaka matang berambut panjang mengusung beg gitar di sisi saya pada hampir setiap gig yang saya sertai.

Juga tidak hairanlah bila lagu Aidit Alfian berjaya ke Finals AJL, saya pun diberi peluang untuk menimba ilmu dan pengalaman dengan menyumbangkan suara untuk backup Cik Elyana bagi lagu Kalis Rindu, lirik oleh saudara Ad Samad (tiada pertalian dengan A. Samad Said).

Rasa macam berada di "band camp" atau yang lebih kurang. Secara ringkasnya, saya rasa lebih bersemangat untuk berkarya, menulis lagu, menyanyi dan bermain gitar dengan baik. Mungkin berada di persekitaran dimana setiap orang begitu serius dan gigih dengan bidang kerja masing-masing membuatkan saya lebih menghargai sumbangan setiap individu di dalam industri muzik kita.

Baik penyanyi mahupun pemuzik, juruaudio dan stage managers... Masing-masing berusaha untuk melakukan yang terbaik.

Saya rasa macam berada di kem motivasi. Mendapat banyak peluang untuk berbual dan belajar dengan pelbagai orang tentang perjalanan hidup, seni dan karya, gitar dan deram. Dan yang paling penting, terdetik di hati untuk berusaha sehabis baik supaya tahun hadapan akan lebih bermakna lagi. ;)

6 ulasan: