23.1.11

Terima kasih lagi dan lagi...

Salam semua! Saya cuma mahu korang semua tahu yang sekiranya ada kenyataan yang berbaur seolah-olah saya lupa diri, bongkak atau sombong, tolong maafkan saya. Saya tak bermaksud untuk kelihatan berlagak atas kemenangan saya dalam AJL. Bila saya kata saya boleh pulangkan trofi sebab cukup M. Nasir kata saya menang, itu maksudnya saya tak mahu kejayaan saya dinilai dengan material. Bertanding dalam AJL pun sudah cukup untuk buat saya rasa kemenangan kecil sebab layaknya saya bertanding atas undian korang semua yang sudi menyokong saya. Jadi sebenarnya, saya rasa cukup kalau seseorang dapat hargai kerja saya, cukup bila korang semua kat sini sokong karya saya. Walaupun bilangan kita kecil, tapi kecil2 kita inilah sebenarnya kemenangan yang manis buat saya. Kemenangan tak semestinya pada gelaran, tak semestinya pada trofi. Sebab tu korang patut tahu saya akan sentiasa hargai korang yang saya sayang, yang sudi menangkan saya dalam hati masing2. ;)

44 ulasan:

  1. here i wrote about u :) positif things

    http://yatsyakirah.blogspot.com/2011/01/special-ana-raffali.html

    BalasPadam
  2. awak sangat baik hati, kak ana raffali :)

    BalasPadam
  3. yeah yeah ! kami sentiasa menyokong ana raffali :)

    BalasPadam
  4. jgn risau cik ana,tetap skong yer!!!

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  6. berserah je kepada ALLAH tetapi jangan sombong saya tetap sokong!!!!

    BalasPadam
  7. http://muhammadkhairuzzan93.blogspot.com/ jangan x singgah tau!!!!

    BalasPadam
  8. bese la ana..kalo kite naek,sume org pon nak jatuhkan kite,kite xleh nak puaskan hati sume org..yg penting..do the best in whatever you do ok!

    BalasPadam
  9. jangan sedih2 k... kat dunia nie kan... kalau kita berbuat baik pun mesti ada org tak suka... kalau kita berbuat jahat, lagilah org tak suka... apa2 kita buat pun mesti ada org tak suka... so... apa yang penting, percaya pada diri sendiri... sabar dan ikhlas...

    BalasPadam
  10. jgn risau...
    kami sentiasa menyokong kak ana..
    ana raffali best..yeay..

    BalasPadam
  11. dun worry kak ana.... u always in my heart... ^^
    support career seni kak ana forever ;)

    BalasPadam
  12. relax, and keep going hasilkan lagu yang berkualiti. ok? go ana raffali!! :D

    BalasPadam
  13. hmm baru jerk tgok web ohbulan,, sakit ti pon de,, ske2 diowg jerk nk wt cter y auta cmtuh,,!!! xtw ker FITNAH TUH DOSA NYA LEBIH BESAR DRPD MEMBUNUH,,! spatotnya diowg selidik dlu cter tuh dr akar umbinya,, jgn ske2 nk sebar2 cter y ley bikin karya org len hancuss,,

    BalasPadam
  14. dont worry tetap sokong ...... walaupun sokong dari jauh ...... ;-)

    BalasPadam
  15. yep..
    menang tak semestinya dapat trofi atau hadiah..
    tu semua dah dikira rezeki..
    kalau orang lain suka dengan karya kita bagi saya itu dah menunjukkan kita menang..

    BalasPadam
  16. Pedulikan semua tu Anna..semua jeles hati busuk semua tu tgk Anna menang..lepak lah..kata pertandingan..kalah menang standard gaban la..apa2 pon..mmg Anna layak menang!

    p/s : Bila la agak2 aku dpt kuar dating makan dgn Anna nih? Aih..

    BalasPadam
  17. go kak ana! i'll always support you and your art works ...

    BalasPadam
  18. kdg2 apa yg kita perkatakn, sering disalah ertikn...wpown bukan itu mksd kita
    mgkin sbb kita xdapat nk puaskn aty smua org...dan mereka akn terus berkata...

    hi ms ana...

    biarlah apa yg mereka nk kata...dan biar kita sntiasa berbaik sangka...

    chill oke..biar tenang...
    take care tau...

    p/s :: slalu menuggu update dr ms ana..

    BalasPadam
  19. Hi Ana Raffali, I was not your big fan and when you were announced as the ultimate winner for AJL, I was saying to a friend "What the heck?"... Well slowly I realised that you were just there singing your song and not hoping for anything...

    Well, following uo from the AJL moment till now, there have been some developments. In utter words, I feel that you are "genuine". From the episode of wanting to return the trophy (please, keep it) to you asking for forgiveness when you were late.

    I think slowly, people (esp people like me) will see the real you. I still think you are genuine. You have nothing to lose.

    As it is, the entertainment industry in Malaysia is somewhat strange (read: screwed up) I must say. People are so wanting to believe the lies, and there are people amplifying the lies. Now, putting this into context, not only that you are striving hard to push your music, but you are fighting hard with the noises and the nonsense. So, I am giving this to you - stay genuine and stay true to yourself.

    Still, I am not a fan of yours.

    But your personality in fighting all these, make me want to write this piece based on personality alone and not music. And for people like you wanting to brave yourself through this industry called "industri hiburan", you get the credits girl.

    It is not easy. Definitely not. Not in this climate and context of being in Malaysia surrounded by Malaysians (read: Malays). Malays tend to be prejudice and likened themselves towards something that they want to hear and read (more often than not, people like to hear bad news, gossips, lies etc. That is the reason stories on jenayah, fights, murders, adulteries sell and not so much on stories menderma etc.) That's what I notice here.

    So to cut it short. You have won my attention, from not being a fan (hence, questioning your winning) to someone who says "Hey wait a sec. This girl has a genuine character and deserves to be taken seriously!"

    I am yet to be a fan of your music, but I am already a fan of your character, your genuine-ness and your spirit of fighting the evils with good.

    Keep it up.

    Best,

    ZuL

    BalasPadam
  20. ana,

    aku rasa memang susah nak puaskan hati semua orang sebab setiap manusia itu berlainan pemikiran dan personaliti. ade pepatah pernah ku dengar "rambut sama hitam (sekarang dah ramai yg warnakan rambut), mata sama hitam (sudah ramai yang pakai lensa sentuh), tapi hati lain-lain. demikian itu, teruslah perjuangkan seni muzik dan seni suara lantas memajukan bidang muzik tanah air seterusnya ke seantero dunia. memang benar saya rasa pada pendapat saya kenyataan ana pada hari itu sedikit emosi lantaran kritikan. kuatkan diri tabahkan hati menghadapi semua ini.
    akhir sekali, apa kata ana tulis sebuah lagu untuk memohon maaf runtun hati yang khilaf untuk peminat khas nya dan pendengar umum nya.

    BalasPadam
  21. hehehe..all the best.kitorang kecil2 kt sni mmg ttp support ;)

    BalasPadam
  22. all the best Ana the Baju Kurung Lady..
    uitm rulez!!

    BalasPadam
  23. ala , mulut orang-orang memang macam tu . keep it up girl . teruskan bikin lagi lagu-lagu hebat ye .

    BalasPadam
  24. Perkh!! Bila cikgu2 mula berbicara di sini.. hahha.. I like ur comment En.Api.. hehheh..

    p/s : "Hidup umpama roda"

    BalasPadam
  25. sye pon syg cik ana juga and menyokong ... all the best .. gudluck

    BalasPadam
  26. lar blogger jugak rupenyer wahahaha..

    tp kawe xsetuju demo menang malam tu =p

    p/s: saim kawe sekolah mrsm pendang jgk haha

    BalasPadam
  27. congrats atas kemenangan di AJL haritue.. memang banyak dugaan jadi artis nie. tapi semua atas usaha sendiri kan. kat dunia nie kalau tak de orang yang nak menjatuhkan orang lain memang tak sah..

    BalasPadam
  28. kak Ana the best !!!
    Jangan pedulikan mereka .
    ^_^

    BalasPadam
  29. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  30. takper ana...awak dh buat yg terbaik...pedulikan apa org nk kata...yg penting niat kena ikhlas kerana Allah...salam 1Malaysia dari Kuching, Sarawak
    p/s: kalau ada masa dtglah ke sarawak k...

    BalasPadam
  31. all the best Ana.. chill babe.. adat la dalam dunia ni ada yang suka ada yang tidak. asalkan ana tau apa Ana buat, teruskan dengan sifat merendah diri, itu dah memadai.

    kitaorg bangga apa dengan Ana..

    p/s: UiTMers terbs !

    BalasPadam
  32. apa juga yang terjadi sudah tersurat... eleh feeling pulak...
    yang pastinya bila kita berjaya ada saja suara yang tak puas hati... semasa kita bukan sesiapa okeh jer... buatlah apa pun tiada siapa yang kesah kan?
    BTW all the best and gud luck forever..

    BalasPadam
  33. biarla pew owg nk kter....
    syer ttap skong akak....
    love u akak....

    BalasPadam
  34. masih suka dgn lagu tolong ingatkan aku:)

    BalasPadam
  35. Ana mmg da jd p'menang d ati sy m'lalui lagu2 yg ana uat..jgn la ana wisau sy ttap sokg ana k..tahniah d ats p'khwinan abg ana..join my blog : http://adioscinta-cintadanairmata.blogspot.com

    BalasPadam
  36. teruskan menjadi diri sendiri..cabaran adalah batu lonjatan utk berjaya..gd luck ana raffali..

    BalasPadam